Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1 januari 2027 bedraagt het minimumuurloon voor iemand van 21 jaar of ouder € 15,29. Voor mensen die jonger zijn dan 21 jaar gelden van het wettelijk minimumuurloon afgeleide bedragen.

Voor werknemers die werkzaam zijn op basis van een arbeidsovereenkomst die is aangegaan in verband met een beroepsbegeleidende leerweg (bbl) gelden per 1 januari 2027 geen alternatieve staffels meer. Het referentiemaandloon bedraagt per 1 januari 2027 bruto € 2.385.

Leeftijd Staffeling Per uur
21 jaar 100,0% € 15,29
20 jaar 87,5% € 13,38
19 jaar 75,0% € 11,47
18 jaar 62,5% € 9,56
17 jaar 50,0% € 7,65
16 jaar 40,0% € 6,12
15 jaar 30,0% € 4,59

Harm Wiekens

Harm Wiekens

Voor

Bekijk andere nieuwtjes

U kunt nooit minder leren.

Gratis werken toch belast

Gratis werken toch belast

Een vrachtwagenchauffeur werkt in 2019 en 2020 bijna gratis voor de bv van zijn zoon en dochter. Hij is persoonlijk failliet en alles wat hij verdient gaat naar de curator. Daarom wil hij geen...